Keitä ovat Islamin lähettiläät?



		Islamin toimesta ei tehdä aktiivista lähetystyötä Suomessa kovinkaan
		huomiota herättävällä tavalla. En itse ole joutunut kosketuksiin Islamin
		kanssa tai käännytysyrityksen kohteeksi kertaakaan, vaikka esimerkiksi 
		Krisna-tietoisuuden edustajia olen kaksi kertaa kohdannut pikkukaupungin,
		jossa asun, torilla. Lisäksi kirpputoreilta löytyy usein Krisna-tietoisuuden
		kirjoja. Olen voivotellut tilannetta usein, sillä Islam on sangen suuri ja
		uskottava uskonto.

		Vuoden 2006 joulukuussa aloin lukea Koraania säännöllisen lukuojelman mukaan:
		20-60 jaetta päivässä. Sitä ennen luovuin kuvista, kuvallisista kirjoista ja
		muusta sellaisesta. Vain siten sain voimaa aloittaa Koraanin lukemisen. Ja
		Koraania lukemalla selvisi se seikka miksi Islam ei harjoita selvästi näkyvää
		lähetystyötä.

		Suura 39:71

		... "Eivätkö lähettiläät ole omasta keskuudestanne tulleet luoksenne lausumaan
		teille Herranne merkkejä ja varoittamaan teitä tämän päivän tulosta?"

		Henki ilmoitti minulle, että tämä jae soveltuu erittäin hyvin Jehovan todistajiin
		ja heidän toimintaansa. Ehkä he ovat jakeessa mainittuja lähettiläitä omasta
		keskuudesta ja siksi ei tänä aikana tarvita muuta lähetystyötä Islamin taholta.


Tarkastellaampa hieman lähemmin jaetta ja sen soveltuvuutta Jehovan todistajiin. 1. Lähettiläät omasta kesuudestanne - Ei sanota omassa keskuudessanne olevat lähettiläät, vaan omasta keskuudestanne. Eli erottautuvat jotenkin keskuudesta. Ja tosiasiassa ainoat, jotka erottautuvat keskuudesta ovat Jehovan todistajat. 2. Tulleet luoksenne - Ainoat, jotka tulevat luokse ovat Jehovan todistajia. He tekevät ovelta ovelle työtä ja pyrkivät käymään joka kodissa. 3. Lausumaan teille - Todistajat ovat ainoita, jotka perusteellisesti kouluttavat kaikille jäsenilleen lausumistaitoa ja esiintymistaitoa. Yksi kokous viikossa on omistettu kokonaan tuolle lausumis-koulutukselle. En tunne keitään muita, jotka tekisivät siten. 4. Herranne merkkejä - Todistajat tarkkailevat aktiivisesti Matt. 24:2 edespäin mainittuja Herranne merkkejä kuten maanjäristyksiä, sotia, nälänhätää, tauteja ja viittaavat Herramme merkkeihin usein puheissaan ja julkaisuissaan. 5. Varoittamaan teitä tämän päivän tulosta - Todistajat ovat suorittaneet aikalaskelmiaan ja varoittaneet etukäteen esim. vuodesta 1914 ja joistakin muistakin vuosista käsittääkseni. He kertovat, että tämän sukupolven aikana tapahtuu Harmagedon.


Olen tutustunut viimeisen viiden kuukauden aikana viiteen islamia käsittelevään kirjaan. Olen vihkiytynyt Jehovan orja ja olen käynyt todistajien kokouksissa vuodesta 2003 alkaen. Voisin mainita lukemieni kirjojen pohjalta useitakin yhtäläisyyksiä Islamin ja todistajien välillä. En nyt ryhdy siihen puuhaan, sillä on varmasti Jehovan salaisuus miksi hänen kansansa on niin yhteneväinen Islamin uskon kanssa. Itse olen vain kiitollinen ja huojentunut siitä, että enää minun ei tarvitse murhehtia miksi Islam ei harjoita lähetystyötä. Todistajat harjoittavat sitä koko maailman laajuisesti.


Julkaisen tässä nyt vielä keskustelualoitteen, jonka 3.4.2007 lähetin verkkoon Suomi24:n kautta (Keskustelua ei kyllä paljon syntynyt): Keitä ovat Islamin lähettiläät: Ei tarvitse mennä kovin kauaksi kalaan. He ovat Jehovan todistajia. Jehovan todistajissa yhdistyy kaksi hienoa uskontoa:Kristinusko ja Islam. Suura 39:71 sanoo mm.: "... Eivätkö lähettiläät ole omasta keskuudestanne tulleet luoksenne lausumaan teille Herranne merkkejä ja varoittamaan teitä tämän päivän tulosta? He sanovat: "Kyllä", ja ennustus rangaistuksesta käy uskottomille toteen." (Koraani: Aro, Salonen, Tallqvist, 1957). Olen varma, että Jehovan todistajat ovat Koraanin useissa suurissa mainittuja: "Lähettiläitä omasta keskuudestanne". Jehovan todistajien ja Islamin yhteys käy ilmi parhaiten kirjoista, joissa kerrotaan mitä Islam on. Esim. Islam uskomme, Suomen Islamilainen Yhdyskunta, 1993. Noissa uskonnoissa on useita yhtäläisyyksiä. Vaikka Jehovan todistajat täyttävät islamin kaikki vaatimukset eivät he silti tingi kristillisyydestä yhtään, vaan edustavat huippuluokan kristillisyyttä. Liitymällä Jehovan todistajiin voit siis: "Saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla". Ei ole pakko liittyä islamiin, jos se uskontona kiinostaakin, vaan voi valita myös Jehovan todistajat. Se ajaa saman asian.


Viittaan tässä nyt vielä lyhyesti erääseen muuhun Koraanin jakeeseen: Suura 2:146: "Niinkuin olemme lähettäneet luoksenne lähettilään teidän joukostanne lukemaan teille meidän merkkejämme, puhdistamaan tietä ja opettamaan teille Kirjaa ja viisautta ja opettamaan teille, mitä ette tienneet." Eli jälleen lähettiläs tulee luokse. Lisäksi sanotaan lähettiläs tulee puhdistamaan tietä eli raivaamaan tietä. Todistajat kutsuvat lähettiläitä tienraivaajiksi. Tulee opettamaan kirjaa. Todistajat pitävät ilmaisia Pyhän Raamatun kotitutkisteluja. Opettaa viisautta ja sitä mitä ette tienneet on vielä hieman epäselvää minulle. Miten se liittyy Jehovan todistajien tehtäviin? Olen kuitenkin varma, että sekin ennemmin tai myöhemmin valkenee.


Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole yllyttää uskontojen väliseen tai muuhunkaan ekumeniaan. Itse olen aina pitänyt itsestään selvänä, että Pyhä Koraani on pyhä kirjoitus, vaikka en kaikkea siitä ymmärräkään. Tämä kirjoitus on tarkoitettu lähinnä Islamin uskosta kiinostuneille ja niille, jotka harkitsevat vaihtavansa kristinuskon Islamiin. Yksi merkittävä vaihtoehto on liittyminen Jehovan todistajiin sen sijaan. Mielipiteeni tässä kirjoituksessa eivät edusta Jehovan todistajien tai minkään muunkaan kirkon tai uskonnon kantaa tai oppeja, vaan kirjoitin nämä ajatukset puhtaasti Hengen vaikutuksesta ja Hengen lahjana tietoa kaipaaville ihmisille. Jehova todella tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.


Takaisin sisällysluetteloon: Kristus ja seurakunta (Uskonto)

Takaisin sivuston alkuun