Korkeimman ainoa Inkarnaatio




Aluksi

Tässä kirjoituksessa yhdistän Intian Hindulaisuuden, Lännen Kristinopin ja Idän Islamin käsitteitä. Hindulaisuutta tunnen vain Krisna-tietoisuuden kirjojen kautta. Koska Islam ei hyväksy käsitettä Jumalan poika Jeshuan yhteydessä olen joutunut pieneen kriisiin suhteessani Islamiin. Arvostan Islamia suuresti, mutta Raamattu on minulle sitäkin Rakkaampi omalla tavallaan. Jälleen kerran henki tai joku pyhä ratkaisi tämän ongelman täysin puolestani. Itse minun ei tarvinnut tehdä mitään. Kiitos siis Jumalallemme tästä avusta!

Hengen tai pyhän selitystä

Niin; kun islam ei hyväksy käsitettä Jumalan Poika täytyy katsoa voidaanko sana Poika korvata jollakin muulla sanalla? Eräs mahdollisuus voisi olla intialainen käsite: Inkarnaatio. Sillä saihan Aadamkin pojan; Seetin, joka oli täysin hänen kuvansa. Se merkitsee sitä, että Aadamilla ja Seetillä saattoivat jopa sormenjäljet olla täysin samat. He olivat täysin toistensa kaltaiset. Inkarnaatio sanan asemasta voidaan siis käytää myös sanoja: Kuva, kaltaisuus tms. Kuitenkin henki katsoi, että inkarnaatio-sana on kaikista näistä vaihtoehdoista hyödyllisin. Ainoa ongelma ja riitelyn aihe voi syntyä siitä, että: Miksi Krsishnalla voi olla monta inkarnaatiota? Krisna-tietoisuuden kirjojen perusteella on helppo päätellä, että Intian jumala Vishnu on sama kuin Lähi-idän Jehova. Kuinka voi olla mahdollista, että Vishnulla on vain yksi inkarnaatio ja Krishnalla puolestaan voi olla monta inkarnaatiota? Eli lyhyesti: Jumalan Poika tarkoittaa samaa kuin Jumalan Inkarnaatio. Jeshua oli siis Jumalan Ainoa Poika. Tämä merkitsee sitä, että Jehova, Jumalalla on vain yksi ainoa inkarnaatio, yksi ainoa ruumiillinen hahmo. Ja tämä hahmo on Jeshua, Kristus (Voideltu).

Henki on totuus

Henki oli jälleen oikeassa. Tämä käsitteen vaihtaminen toiseen oli hyödyllisin ja hedelmällisin ratkaisu kaikista. Aloin vähä vähältä kuulla kirkon opetusta ja aloin ymmärtää sitä mitä kirkko on aina opettanut. Jeshua on todellakin aivan tietyllä tavalla itse Jumala, Kaikkivaltias. Hänen kirjaimellinen ruumiinsa oli itse asiassa Jehova, Jumalan inkarnaatio. Joka on nähnyt Jeshuan ruumiin on todellakin nähnyt itsensä Jehovan ruumiin ja olemuksen. Näin yksinkertaista kaikki on.

Hoosean kirja ja Efraim

Miksi sitten Jehova itse ilmestyi maailmaan. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että hän oli vannonut oman ruumiinsa kautta tiettyjä asioita; tuomioita ja siunauksia. Juutalaisten historian saatossa alkoi kuitenkin ilmetä käsittämätöntä kurittomuutta ja jumalatonta käyttäytymistä. Jehova ymmärsi, että mikäli hän olisi tinkimättömän oikeudenmukainen ja pitäisi kaikki lupauksensa; niin siitä seuraisi se, että kuolema, Saatana ja helvetti saisivat saaliikseen hänen oman kansansa, Jaakobin heimot sekä koko maailman. Jotain oli tehtävä. Hän oli vannonut oman ruuminsa ja olemuksensa kautta järkähtämättömiä asioita, joiden toteutuminen merkitsisi kuolemaa kaikille; ikuisesti. Kuinka sitten vapautua noista valoista ja pelastaa langennut maailma ja kansa ja heimot? Ainoa mahdollisuus olisi, että hän; Jehova, Jumala antaisi oman ruumiinsa alttiiksi kuolemalla ja näin hän vapautuisi vannomistaan valoista, jotka johtaisivat jokaisen ihmisen kadottamiseen. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi oman ainokaisen Poikansa (ruumiinsa, inkarnaationsa), jottei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Hän piti sanansa siinä suhteessa, että hän antoi oman ruumiinsa. Mutta tämä merkitsi samalla sitä, että kaikki vanhat liitot, tuomiot, siunaukset yms. tavallaan kumoutuivat. Ne muuttuivat kuolleeksi kirjaimeksi. Sen sijaan annettiin uusia parempia lupauksia, liittoja ja siunauksia. Syntyi Uusi Testamentti, uusi liitto. Joku voisi pitää sitä Jehovan heikkoutena, että hän ei kyennyt pitämään vannomiaan siunauksia, liittoja ja tuomioita. Eikö hän olekaan Kaikkivaltias? Mutta kyse ei ole siitä. Katsos, jos hän olisi ne pitänyt, niin kaikki maan päällä olisi joutunut täydelliseen kadotukseen. Hän luopui omasta kunniastaan olla Kaikkivaltias pelastakseen heikot ja epätäydelliset ihmiset. Ei hän ollut heikko, vaan me olimmet heikot. Hän teki sen ainoastaan meidän vuoksemme, jotta voisimme pelastua. Meidät oli tehty maan tomusta ja Hän oli Kaikkivaltias Jumala, joka oli meidät luonut. Olisitko sinä itse valmis uhraamaan itsesi kidutuspaalussa, jotta siten voisit antaa elämän kuvalle, patsaalle tai robotille, jonka olet maan materiaaleista luonut? Hän alensi itsensä niin alas kuin kukaan vain voi itsensä alentaa? Hän uhrasi oman elämänsä antaakseen elämän sille, jonka hän oli omin käsin muotoillut, tomumajalle.

Miksi koko kaunis luomakunta tuhotaan?

Tässä on eräs kiistakysymys kyseessä. Jehovan ja ennen kaikkea ihmisten vastustaja (Koraanin mukaan) Saatana on aina asettanut kyseenalaiseksi sen, että kuoliko Jehova todella itse kidutuspaalussa ja kumoutuivatko vanhat liitot, tuomiot ja siunaukset todella? Oliko kuolema todellinen vaiko vain näennäinen? Siksi Kristityt uskontunnustuksessaan mainitsevat useita todistajia, jotka voivat todistaa kaiken todella tapahtuneen. Taivaallisessa oikeudenkäynnissä tullaan jonakin päivänä kutsumaan esiin: Pontius Pilatus sekä sotilaat, jotka hänet lävistivät sekä apostoli Johannes. Nämä todistavat yhtäpitävästi mitä Palestiinassa tapahtui sen ja sen keisarin hallituskaudella. Saatana ei voi kumota tätä todistusta milloinkaan. Mutta Krisna-tietoisuus opettaa myös, että koko tämä luomakunta on eräällä tavalla Krishnan ruumis. Siinä on yksinkertainen vastaus. Jotta Saatanalle ei jäisi mitään nokan kopauttamista tai tilaa vastaväitteisiin tämä luomakunta kerran tuhotaan tulella. Maailman lopussa tullaan näyttämään toteen niin vakuuttavasti kuin se vain on mahdollista, että Jehova, Jumala on todellakin antanut koko itsensä (ruumiinsa) kertakaikkisesti kuolemaan, jotta kaikki entiset valat ja liitot ja lupaukset kumoutuisivat, jotka hän vannoi oman ruumiinsa kautta. Tämän hän tekee sen vuoksi, että maailma, kansat ja heimot pelastuisivat. Ei sen vuoksi, että hän tahtoisi tuhota luomakunnan tai vihaisi sitä. Tästä luomakunnan tuhoutumisesta kerrotaan useiden ns. pienten profeettojen kautta Vanhassa testamentissa. Ja intialaisten mukaan siis tämä luomakunta on myös Jehovan ruumis. Siksi se tulee tuhoutumaan, jotta yksikään ei voisi väittää vastaan ja vaatia Jehovalta vanhan testamentin aikojen tuomioiden ehdotonta toteutumista.

Lopuksi

Tähän asti olen päässyt tämä asian osalta hengen johdatuksessa. Mutta sitä en tiedä voinko koskaan saada selville ylösnousemuksen mysteeriä? Jos Jehova, Jumala kerran kuoli kertakaikkisesti niin kuinka kaikki ihmiset kautta maailman väittävät, että hän yhä on elossa ja että hän on: Sama eilen, tänään ja huomenna. Herra suokoon lukijalle kaiken tarvittavan uskon ja kestävyyden, jotta hänkin voisi pelastua ihanaan uuteen valtakuntaan. Sunnuntaina, 8.8.2010.


Takaisin hakemistoon: Kuudennen srk:n oppi
Takaisin sisällysluetteloon: Kristus ja seurakunta (Uskonto)

Takaisin sivuston alkuun