Apostolien opetus



Aluksi

En ole paljon kuullut apostolien sanaa. Vain kaksi sanaa Pietarilta ja yhden sanan Johannekselta. Alempana kerron niistä, mutta olen joukkoon sekoittanut paljon omia ajatuksiani myös. Kerron laveammin kuin apostolit kaikesta mikä aiheeseen liittyy. Mutta nyt esitän ne sanat tässä alustuksessa siinä muodossa kuin ne sain muistini mukaan. 1. Jehovan todistajat eivät ole sidottu taivaassa tai maan päällä. He opettavat oiken veren karttamisen, josta syystä he ovat vapaita. Sinä voit Suomi24 keskusteluissa, Jehovan todistajien palstalla, tuoda oikeaa asiaa verestä esiin. - Pietari. 2. Mikäli kaikki miehet noudattaisivat veren karttamista, haureuden karttamista ja epäjumalille uhratun karttamista niin seurakunnissa kaikki olisi kohdallaan eivätkä naiset pyrkisi miehen asemaan seurakunnissa. Naisia ei voi estää ottamasta miehen paikkaa siellä missä miehet ovat kelvottomia ja opettavat väärin ja elävät väärin. - Pietari. 3. Mieti onko mahdollista, että ennen vuotta 4200 eKr olevalta ajalta ei ole olemassa yhtäkään monumentaalista rakennusta, vaikka ihminen aina pyrkii rakentamaan sellaisia kaikissa ajoissa. Eikö tämä riitä todisteeksi maapallon iästä ja luomisen ajankohdasta. Ennen vuotta 4200 eKr. olevalta ajalta ei ole olemassa valtavia rakennuksia. - Johannes.

1. Apostoli Pietari: Jehovan todistajista

Jehovan todistajat eivät ole sidottuja taivaassa tai maan päällä. He opettavat oikein veren karttamisesta ja yksistään se jo rittää syyksi heidän hyväksymisekseen. Myös muut seurakunnat voisivat opettaa tämän niin selvästi Apostolien tekojen viidenteentoista lukuun merkityn ensimmäisen koskaan pidetyn kirkolliskokouksen ratkaisun niin kuin se on kirjoitettu. Sen sijaan he vaikenevat tai mielistelevät koululaitosta, joka pakottaa kaikki lapset syömään verilättyjä. Hesekielin kirjasta käy ilmi, että Jehova on oman päänsä kautta vannonut, oman elämänsä kautta vannonut: Hän ei hyväksy veren syöntiä tai käyttöä. Hes. 33:24-29 / UMK 1995 Ihmisen poika, näiden hävitettyjen paikkojen asukkaat sanovat Israelin maasta: Abraham osottautui olevan vain yksi, ja kuitenkin hän otti maan haltuunsa. Ja meitä on monta; meille maa on annettu omaisuudeksi. Sen tähden sano heille: Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: Verineen päivineen te syötte, ja silmänne te nostatte jatkuvasti saastaisten epäjumalienne puoleen, ja verta te vuodatatte. Pitäisikö teidän siis omistaa maa? Te olette luottaneet miekkaanne. Te olette tehneet inhottavuuden, ja te olette saastuttaneet kukin lähimmäisenne vaimon. Pitäisikö teidän siis omistaa maa? Näin sinun tulee sanoa heille: Näin on Suvereeni Herra Jehova sanonut: Niin totta kuin minä elän, varmasti ne, jotka ovat hävitetyissä paikoissa, tulevat kaatumaan miekkaan, ja joka on kedolla, sen minä annan ruoaksi villieläimille, ja ne, jotka ovat vahvoissa paikoissa ja luolissa, tulevat kuolemaan ruttoon. Ja minä teen maasta aution, niin, autiomaan, ja sen voiman ylpeydestä on tehtävä loppu, ja Israelin vuoret on autioitettava, niin ettei kukaan kulje sitä kautta. Ja heidän on tultava tietämään, että minä olen Jehova, kun teen maasta aution, niin, autiomaan, kaikkien heidän inhottavuuksiensa takia, joita he ovat tehneet. Eräässä Kotimaa-lehden pikku-uutisessa todettiin, että oikean opin tunnistaa seuraavasta: Oikea oppi johtaa oikeaan elämään. Tämä on myös Martti Lutherin ja muiden uskonpuhdistajien kanta asiaan. (Tunnustuskirjat). Voin todistaa, että lopetin Jehovan vaikutuksesta itsetyydytyksen täysin kun lähestyin häntä Jehovan todistajien välityksellä. Kaikista Jehovan todistajien julkaisuista henkii ilmi, että heidän elämäntapansa on raitis ja oikea. He karttavat kaikkia paheita ja heidän toimintansa vaikutuksesta monet ovat kääntyneet elämään oikeaa elämää ja tehneet parannuksen mikä on oikean opin tuntomerkki. Koska apostoli Pietari on ottanut yllämainitun kannan asiaan: Jehovan todistajat eivät ole sidottuja taivaassa tai maan päällä; voidaan tästä lähtien kaikkea Jehovan todistajia vastustavia puheita pitää henkilökohtaisina kannanottoina tai pelkkänä suun pieksäntänä. Tosin on oikein mainita varoituksen sanoja melkein jokaisen seurakunnan sisäisestä tilasta ja mahdollisista ristiriidoista. Mutta liian tuomitseva ja ymmärtämätön asenne on hätävarjelun liioittelua. (Vrt. oikea nuhtelutapa Johanneksen Ilmestyksen alun kirjeissä seitsemälle seurakunnalle).

2. Apostoli Pietari: Siksi naisen ei ole pakko vaieta seurakunnassa.

Apostoli Pietari sanoo, että hän ei voi erottaa naisia, jotka toimivat raamatun vastaisesti nykyajan seurakunnissa. Se perustuu siihen, että miehet itse ovat pahoja ja langenneessa tilassa. He eivät opeta ensimmäisen kirkolliskokouksen päätöksiä seurakunnille, vaan käyttävät verta ja harjoittavat haureutta. Apostolien tekojen viidennessätoissa luvussa lukee selvästi, että kun te näitä kartatte kaikki on kohdallaan. Kun te näitä kartatte kaikkien käy hyvin. Syy siihen miksi naiset ovat luopiota sanalle johtuu siitä, että miehet eivät tottele ensimmäisen kirkolliskokouksen päätöksiä, vaikka niin pitäisi tehdä. Jos miehet tottelisivat näitä kolmea niin naisilla ei olisi mitään syytä käyttäytyä raamatun vastaisesti. (Raamatun vastaisuudella tarkoitan tässä: Huivin käytön lopettamista ja seurakunnan opettamista; en tietenkään laittomuutta ja suoranaisia härskejä syntejä).

3. Apostoli Johannes: Maa on luotu noin v. 4200 eKr.

Väitän, että on ihmeellistä, että mitään suuria monumentaalirakennelmia ei löydy maan päältä, jotka olisi rakennettu ennen vuotta 4200 eKr. Ihminen on luonteeltaan sellainen kaikkina aikoina, että hän pyrkii rakentaamaan suuria torneja tai pyramideja. Se, että mitään rakennelmaa ei löydy todistaa, että maa tai ihmissuku sen pinnalla eivät ole olleet olemassa ennen vuotta 4200 eKr.

Lopuksi

Nämä asiat ovat itselleni merkkinä siitä kenen opetukseen voi luottaa. Joka kuulee teitä (apostoleita) se on Jumalasta, ja se joka ei kuule teitä (apostoleita) ei ole Jumalasta. Jos joku esimerkiksi puhuu nyt vielä Jehovan todistajista pahaa ja esittää vääriä syytöksiä heitä vastaan niin tiedän mistä hänen puheensa on peräisin. Silloin minun ei tarvitse kuunnella sellaista puhetta vaan voin antaa sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta korvasta ulos. Jos joku vastustaa henkeen ja vereen kiivasti naispappeutta ja naisen asemaa seurakunnassa tiedän mistä opetus on peräisin. Sille ei tarvitse enää antaa painoarvoa tai jäädä ihmettelemään: Onko asia todellakin noin vai aivan toisin? Miehet katsokoon itseään peiliin. Noiden kolmen kohdan täyttäminen ei ole ylivoimaista, vaikka on tosiasia että jos niin tehtäisiin niin haureuden yleisyyden vuoksi melkein kaikki miehet jäisivät naimattomiksi ja ilman vaimoa ainakin aluksi. Miehensä hylkäämähän he eivät voisi naida. Jos joku esittää, että maa on yli 6200 vuotta vanha luomus voin esittää, että missä sitten ovat entisaikain ihmisten rakentamat kaikki suuret rakennukset ja rakennelmat? Olisi hieno asia, jos olisi mahdollista saada enemmänkin opetusta suoraan apostoleilta, mutta tosiaan tuossa ensimmäisessä kirkolliskokouksessa sanottiin, että enempää taakkaa ei pakanuudesta kääntyneille tahdota asettaa kuin nuo kolme. Ja toisaalta sanottiin myös eräässä Paavalin kirjeessä, että hän ei tahdo määrätä uskostamme tai kontrolloida sitä. Elämme juuri nyt sitäpaitsi aikaa, jolloin itse Messias selittää meille kirjoituksia ja niihin liittyviä vertauskuvia, ja muutenkin hän selittää kaikenlaisia asioita sangen selkeästi ja avoimesti juuri nyt. Joh. 16:25. Olen puhunut teille tästä vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä. (Ev-lut KR, 1992) Mietin paljon niitä ja toivottavasti on muitakin jotka miettivät. Tosin ei ole tarkkaa tietoa kuinka kauan tuo aika kestää, jolloin vertauskuvat selviävät ja tieto Isästä esitetään selkeästi. Ehkä se kestää jopa 1000 vuotta ja nyt aluksi vasta paljastetaan pieniarvoisia ja vähäisiä seikkoja sekä hitaalla tahdilla. En tiedä tarkkaan? Jos joku tahtoo päästä mukaan tuohon Joh. 16:25 esitettyy aikaan ja suunnitelmaan niin kehotan häntä erittäin vakavasti tilaamaan itselleen Raamatunlukijain liiton julkaiseman maksullisen raamatunlukuoppaan: Hetkinen, raamatun lukemiseen. Raamatunlukijain Liitto: Hetkinen, ...
Olen kuullut Jeshualta, että hänellä on erityinen siunaus niitä varten, jotka tuota raamatunlukuopasta käyttävät, vaikka hänelle itselleen (Jeshualle) se tulee kyllä maksamaan hänen kallisarvoista sydänvertaan. Ole silti rohkea ja tartu siihen, jotta et ainakaan jäisi jälkeen muista kristityistä. Itse en saa kyseistä lukuopasta käyttää, koska muussa tapauksessa siihen sisältyvä siunaus lankeaisi yksin minulle. Melkein joka päivä tulee selitystä ja avointa puhetta johonkin Raamatun kohtaan. Tänään esimerkiksi juuri kun ajattelin avata tietokoneen tämän sivun kirjoittamista varten käskettiin miettiä voisiko Babylonin portto olla vertauskuva tuonelasta. Entä Jos Babylonin portto ei olekaan kirkko tai Rooma, vaan jos se onkin vertauskuvallinen sana joka tarkoittaa Tuonelaa. Kiitos, ylistys ja kunnia Messiaalle. Tiistaina, 3.11.2009.


Takaisin sisällysluetteloon: Kristus ja seurakunta (Uskonto)

Takaisin sivuston alkuun