Torinon kääriliinan näyttely 10.4.2010-23.5.2010 Turussa



Uutinen 25.3.2010 - Kotimaa Nro 12 sivu 5

Torinon kääriliinan kopio asetetaan näytteille Turun Martinkirkkoon 10.4.2010-23.5.2010. Näyttelyssä on mukana myös muuta aiheeseen liittyvää materiaalia. Muuten: 1980-luvulla tehdyn radiohiiliajoituksen tulokset on osoitettu vääriksi. Tämä tilaisuus nähdä Jeesus sellaisena kuin hän oli kääriliinoissa haudattuna on luultavasti ainutkertainen. Ja sen lisäksi on mahdollisuus saada asian tiimoilta uusinta tietoa.


Joh. 6:40 / Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. St. John. 6:40 / And this is the will of him that sent me, that every one which seeth the Son, and believeth on him, may have everlasting life: and I will raise him up at the last day.
Joh. 12:44-47 / Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. St. John. 12:44-47 / Jesus cried and said, He that believeth on me, believeth not on me, but on him that sent me. And he that seeth me seeth him that sent me. I am come a light into the world, that whosoever believeth on me should not abide in darkness. And if any man hear my words, and believe not, I judge him not: for I came not to judge the world, but to save the world.
Joh. 14:9 / Jeesus sanoi hänelle: Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: Näytä meille Isä? St. John. 14:9 / Jesus saith unto him, Have I been so long time with you, and yet hast thou not known me, Philip? he that hath seen me hath seen the Father; and how sayest thou then, Shew us the Father?
Roomalaisille 10:17 / Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Romans 10:17 / So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.
Joh. 3:16-17 / Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. St. John 3:16-17 / For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. For God sent not his Son into the world to condemn the world; but that the world through him might be saved.



Usko tulee Sanan kuulemisesta!

Tässä on toinen niistä kahdesta nykyisin suositeltavasta keinosta etsiä Jumalaa ja hänen armahdustaan. Keino on yksinkertainen. Tulee tarttua sanaan ja lukea sitä joka päivä säännöllisesti annettujen ohjeiden mukaan. Kyse on Raamatunlukijain Liiton: Hetkinen Raamatun lukemiseen-oppaasta.
Raamatunlukijain Liitto Hetkinen raamatun lukemiseen Jaksatko lukea itsesi taivaaseen! Kun naapurit, perheenjäsenet, vanhemmat, tuttavat ja tuntemattomat häiritsevät ja yrittävät estää. Ja niin myös ehkä jopa Paholainen ja henkivallat vastustavat kiivaasti.
Raamatunlukijain Liitto Hetkinen raamatun lukemiseen Entä lapsesta asti vanhempiesi päähäsi takoma säästäväisyyden ja nuukuuden ihanne? Hupenevatko aivan kaikki säästösi ja varasi tämän maksullisen oppaan tilaamisen myötä - ja vielä aivan turhuuteen? Voin vakuuttaa, että vaikka kyseessä on Raamatun neljännen käskyn kunnioittaminen, niin tuo tekosyy olla tutustumatta oppaaseen on lähtöisin Paholaisesta. Hän käyttää vain lakia verukkeena saadakseen sinut orjakseen.
Raamatunlukijain Liitto Hetkinen raamatun lukemiseen Entä muut Paholaisen tarjoamat tekosyyt: Ei ole aikaa (täytyy katsella telkkua), ei ole voimaa, ei ole rauhallista paikka missä lukea, tosi miehet eivät lue Raamattua tai mitään kirjoja jne. Monet tekosyyt nousevat mieleen, mutta mistä lähteestä?
Raamatunlukijain Liitto Hetkinen raamatun lukemiseen Raamattu sanoo, että Sana on suojavarustus, joka pitää pukea päälle ja sen avulla voi kestää vihollisen lyönnit ja hyökkäykset. On selvää, että sinua vastaan hyökkäävät vihollisen armeijat ja joukot toivoisivat sinun olevan varustettuna ja kulkevan pelkässä T-paidassa; vailla mitään mahdollisuutta puolustautua. Vailla haarniskaa ja aseita.
Raamatunlukijain Liitto Hetkinen raamatun lukemiseen Raamatusta ja muista pyhistä kirjoituksista on paljon hyötyä. Niin paljon, että en voi niitä tässä nyt ruveta luettelemaan. Aiheesta voisi kirjoittaa yli 100 sivuisen kirjan. Mutta välitän tässä nyt vain eteenpäin sen ohjeen, jonka olen saanut Jeesukselta ja Jehova, Jumalalta Suomen kansan pelastusta koskien. Tiedän, että Jeesus on antanut tätä menetelmää koskien kallisarvoisen lupauksen. Itselläni ei ole Raamatunlukijain liiton ja kyseisen oppaan kanssa tekemistä. Tämä ei siis ole mainos. Olen itse asiassa vain muutaman kappaleen kyseistä opasta saanut ilmaiseksi Fidan kirpputorilta ja olen selannut vähän niitä lävitse. Koska niissä oli kuvia tahdoin heitään ne pois kaikki, mutta Jeesus ei sallinut, vaan vetosi niistä kumpuavaan siunaukseen ja niiden kallisarvoisuuteen hänen silmissään.
Raamatunlukijain Liitto Hetkinen raamatun lukemiseen Sitä mitä tekemistä tällä Torinon kääriliinan näyttämisellä Turussa ja Torinossa samaan aikaan sekä Säännöllisen Raamatun lukemisen aloittamisella ohjatusti on keskenään; sitä en tiedä. Tuli vain mieleeni, että vaikka nyt olet nähnyt omin silmin Jeesuksen hänen kääriliinoissa olevan kuvansa välityksellä niin näkemisen lisäksi tarvitaan uskoa ja usko tulee Sanan kuulemisen kautta. Tämä Raamtunlukijain Liiton Raamatunlukuopas on ainoa laajoille piireille soveltuva opaskirjanen, jolla tiedän varmasti olevan auktoriteettitahojen suostumus. Ja lisäksi uskon, että sitä suosittelee melkoisen laaja ja kattava auktoriteettikirjo. Eikä aivan ilman syytä. Itselleni selveni yhden päivän tekstin lukemisella aivan mullistava näkökulma perisynnin käsitteseen, jota käsitettä en aiemmin ollut hyväksynyt edes olevan olemassa. Siunattuja lukuhetkiä!
Perjantaina, 9.4.2010.