Elämän pyörä tulessa - Jaakobin kirje 3:6



		"Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. 
		Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse 
		liekehtien helvetin tulta." (KR 1992 - Jaak. 3:6).

		Rakkaat veljet olen huolissani teidän sielujenne puolesta.
		Kasvoton ja nimetön Internet-keskustelu erilaisilla uskonnollisilla
		ja tieteellisillä keskustelualueilla osoittaa, että opetus 
		Internet-etiketistä ei ole mennyt perille sen opetuksen
		intensiivisyydestä ja ehdottomuudesta huolimatta. Etikettiä
		Internetissä tulee noudattaa !

		Kukaan ei näytä kuulleen ja ymmärtäneen tämän vaatimuksen tärkeyttä.
		En minäkään sitä täysin ymmärtänyt ennen kuin tänä päivänä. Tunnustin
		etiketin tärkeyden ja etikettiä vaativien tahojen arvovallan, mutta en
		vaivautunut lukemaan sitä käsitteleviä julkaisuja kertaakaan.

		Tilanne ja nykyinen kaaos keskustelualueilla vaatii uudelleen arviointia,
		selkeää linjausta ja toimia epäkohtien korjaamiseksi. Kaiken tulee lähteä
		häirikön omasta edusta. Sivistystä ei voida kenelläkään pakottaen opettaa,
		mutta koskeen virran vietäväksi joutuneelle tulee heitää pelastusrengas.


Heti ensimmäisessä www.suomi24.fi keskustelussa minua kutsuttiin nimellä Haloo pahvi! Koin sen johdosta suuren järkytyksen, vaikka asia ja moinen herjaaminen vaikuttaa päällisin puolin aivan mitättömän pieneltä asialta. Sitä se ei suinkaan ollut. Olin järkyttynyt useita päiviä ja sain johdatusta ja lohdutusta siitä miten asiaan tulisi suhtautua, että pääsisin järkytyksen herraksi. Sain heti tukea kolmelta eri taholta hengellisenä lohdutuksena: A. Jeesus Herramme Kristus sanoi ehdottomana kantanaan, että joka vihaa veljeään on Saatanasta (I Joh. 2:9-11, I Joh. 3:10, Matt. 5:22). B. Isä Aabraham lahjoitti käyttööni uuden sanan. Hän sanoi, että voisin kutsua noita herjaajia sanalla: "Suunsoittaja"! C. Enkeli johdatti minut erään seurakunnan www sivuille, joilla käsiteltiin perusteellisesti lihallisen ihmisen ja hengellisen ihmisen välisiä eroavaisuuksia. Ja minua lohdutettiin sillä, että herjaajat ovat vain vailla uskoa Kristukseen ja sitä paitsi lihallisia. Eivät silti välttämättä kadotukseen meneviä suoraa päätä ilman mahdollisuuksia katumukseen ja parannukseen. Tämä kaikki tapahtui tammikuussa 2007. Nyt 14.lokakuuta 2007 olen saanut Kaikkivaltiaalta Jumalalta viisauden lahjaksi sitä rukoiltuani seuraavan loppuyhteenvedon, ratkaisun ja päätöksen: Koska www.suomi24.fi keskustelualueen uskonnollisissa keskusteluissa jatkuvasti herjataan, nimitellään ja pilkataan niitä uskovaisia, jotka keskusteluja uskaltavat aloittaa tai jatkaa ja niitä seurakuntia, jotka vievät evankeliumia sitä tarvitseville köyhille ja vangituille niin tuo kyseinen käytös on nimeltään Pyhän Hengen pilkkaa, jota ei saa anteeksi tässä elämässä eikä tulevassa. Aamen.
Pyhän Hengen pilkka on siis vaarallisuudestaan huolimatta nykyajan yleisin synti. Samoin melkein yhtä yleinen synti tänä päivänä on viettelemiset ja viettelyn välikappaleena toimiminen. Sangen vaarallinen synti sekin, josta seuraava rangaistus on hyvin tuskallinen. Mistä sitten johtuu, että pienen pieni sana kuten esim: Pahvi, paskahousu, makuliperse, v-tun huo-a sanottuna ääneen tai kirjoitettuna internetissä voi olla niin äärimäisen vaarallinen. Se johtuu siihen littyvästä vihasta ja murhanhimiosta, jota herjaaja tuskin itse huomaa ja hyvin harvoin loukattu tahokaan sitä tietoisesti huomaa, vaikka herjaaminen voi aiheuttaa vakavaa tuskaa moniksi päiviksi uhrilleen. Tuollainen nimittely tai vihainen tiuskaus osoitaa aina patoutunutta murhanhimoa ja tekee käyttäjästään Saatanan lapsen. Jokaisella meillä on kokemuksia nimittelyn kohteeksi joutumisesta ja jotain tietoa nimittelevän henkilön sieluntilasta ja omien kokemuksieni perusteella voin rehellisesti sanoa, että en lähde pelastamaan helvetin tulesta yhtäkään nimittelijää ja pilkkaajaa. Sen verran murhanhimoisilta ja patoutunutta vihaa täynnä he ovat näyttäneet olevan. Pitäkää varanne, herätkää ja huomatkaa oman sielunne tila. Kiroiletko, pilkkaatko tai herjaatko. Toivon, että joku taho voi sinut pelastaa. Mitä sitten muut uskonnot sanovat asiasta?
Koraanissa suura 24 käsittelee Pyhän Hengen pilkaa sangen lohdullisella tavalla, mutta silti tarvittavalla vakavuudella. Ehkä jotain toivoa on meillä kolmannen valtakunnan lastenlapsilla tai ainakin itse muslimeilla. Suuran 24 taustalla on käsittäksen Muhammedin vaimoon kohdistuneet väärät syytökset haureudesta. Muhammedin vaimoa Aishaa paneteltiin ja hänestä juoruttiin sekä nimiteltiin että hän on huora ilman, että asialle oli mitään todisteita. "Totisesti ne, jotka levittelevät valheellisia väitteitä, muodostavat suuren joukon keskuudessanne... (suura 24:11). "Ja jos ei olisi olemassa Jumalan suosiota ja laupeutta teitä kohtaan sekä tässä että tulevassa elämässä, niin hirvittävä rangaistus kohtaisi teidät siitä, mitä olette levitelleet, kun piditte sitä kielellänne ja omin suin lausuitte sellaista, josta teillä ei ollut mitään tietoa, ja luulitte, että se on pikkuasia, vaikka se oli hirvittävää Jumalan edessä". (suura 24:14). "Jumala varoittaa teitä koskaan enää lankeamasta sen tapaiseen, jos olette uskovaisia." (suura 24:16). "Totisesti niitä, jotka pitävät siitä, että häväistysjuttuja levitetään niistä, jotka uskovat, odottaa tuskallinen rangaistus sekä tässä että tulevassa elämässä. Niin Jumala tietää, mutta te ette tiedä". (suura 24:18-19). "Totisesti ne, jotka panettelevat naineita naisia, jotka ovat suruttomia, mutta uskovaisia, tulevat kirotuiksi sekä tässä että tulevassa elämässä, ja heitä odottaa hirvittävä rangaistus". (suura 24:23).
Kannattaa lukea koko suura 24. Siitä tiedämme, että tässä suurassa puhutaa sekä Aishan tapauksessa, että yleisestikin Pyhän Hengen pilkasta, koska rangaistuksesta sanotaan evankeliumien kanssa yhtäpitävästi "tässä ja tulevassa elämässä". Koraani ei silti tuomitse herjausta ja pilkkaa yhtä perusteellisesti kuin mitä Pyhä Raamattu tekee. Suuran 24 jakeessa 22 puhutaan myös anteeksi annosta, joka koskee ainakin niitä, jotka osoittavat sääliä ja suvaitsevaisuutta. Mutta kuka herjaaja ja pilkkaaja kykenisi siihen. Pelkään, että Pyhän Raamatun antama ehdoton tuomio patoutunesta vihasta ja sitä seuraavista pilkkasanoista on todellakin ehdoton. Jeesus sanoi minulle: He ovat saatanasta ja jokainen joka vihaa veljeään on. Mitä sitten tarkoittavat sanat "Niin Jumala tietää, mutta te ette tiedä". Se tarkoittaa Karman lakia, josta me emme tiedä paljon mitään, mutta Jumala tietää. Jumala tietää mitä olemme tehneet edellisessä elämässämme ja miten nuo teot vaikuttavat meihin tässä elämässä. Jos murhasimme jonkun edellisessä elämässä niin meissä ei ole pysyvästi ianakaikkista elämää itsessämme (I Joh. 3:15). Tai, vaikka ei murhaisikaan, vaan vain vihaisi lähimmäistään itse edes vihansa ja katkeruutensa syvyyttä tiedostamatta niin ikuinen elämä pakenee hänestä, joka vihaa veljeään. Kyse ei siis ole pelkistä sanoista pilkkaajien kohdalla. He ovat tiedostamattaan täynnä murhaa myös. Eikä pilkan uhrikaan heidän vihaansa ja katkeruuttaan tiedosta ilman, että Kaikkivaltias sen näyttää heille. Pilkka todellakin pidetään pikkuasiana, vaikka se on suurin ja vaarallisin kaikista synneistä. Kukaan lähimmäistään rakastava tai sivistynyt ihminen ei siihen syyllisty, vaan ainoastaan Saatanan lapset.
Mitä sitten hindulaisuus sanoo herjasta ja pilkasta. Siitä minulla ei ole muuta tietoa kuin mitä tämän jutun alussa lainattu Jaakobin kirje 3:6 sanoo. "Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta." (KR 1992 - Jaak. 3:6). Sanat elämän pyörä viittaavat Intiaan. Onhan pyörä hindulaisuuden symbolikin. Sanat elämän pyörä viittavat myös jälleensyntymiseen. Toinen kohta Pyhässä Raamatussa, joka viittaa jälleensyntymiseen ainakin yhtenä mahdollisuutena, joskaan ei kaikkia koskevana välttämättömyytenä on I Sam. 2:6: "Herra lähettää kuoleman ja antaa elämän, vie alas tuonelaan ja nostaa sieltä." Jumalalle kaikki on mahdollista. Myös tuonelasta nostaminen ja jälleensyntyminen. "Niin Jumala tietää, mutta te ette tiedä". On todella vaikea uskoa mitä Jaakob kirjessään kirjoittaa kielen ja sanottujen sanojen vaarallisuudesta, mutta se on totta. Se ei kuitenkaan ole totta ilman Karman lakia, johon tässä Pyhän Raamatun kohdassa viitataan sanoilla "Elämän pyörä". Elämän pyörä tässsä kohdassa tarkoittaa jälleensyntymisen ketjua. Kun sanotaan, että elämän pyörä on tulessa viitataan niin pahaan Karmaan, että ei ole mahdollista enää saavuttaa iankaikkista elämää. I Joh. 3:15 "Jokainen joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa". Tämä on nyt omaa ajatteluani eikä Hengen ilmoitusta enää mitä seuraavaksi sanon: Uskon, että jokainen pilkkaaja ja herjaaja on tilassa, jossa heidän elämän pyöränsä on tulessa. He ovat aiemmassa elämässään murhanneet jonkun ja ovat siksi katkeria, lihallisia ja pilkkaajia. He ovat saaneet uuden tilaisuuden elää sitä vastaan, että pidättäytyvät väkivallasta ja murhaamisesta uuden elämänsä aikana, mutta kieltään he eivät kuitenkaan pysty hillitsemään, vaikkakin usein pystyvät hillitsemään fyysisen väkivallan käytön. Tai ehkä Kaikkivaltias itse hillitsee heidät murhaamasta ketään. Kielellään he yhä osoittavat vihaavansa lähimmäisiään. Muuten ei ole mahdollista uskoa herjaaminen ja pilkkasanat ovat suurin ja vakavin kaikista synneistä. "Jokaisesta turhasta sanasta ihminen joutuu tekemään tilin tuomiopäivänä". Pyhän Raamatun mukaan herjaaminen ja pilkkaaminen ovat pahimmat kaikista synneistä. Se ei mielestäni voisi olla sitä ellei herjaamiseen liittyisi jotain muutakin kuin pelkät sanat. Herjaamiseen liittyy syvin, katalin ja tiedostamattomin viha ja murhanhimo mitä maailmassa on. Sekään ei vielä riitä sillä pelkkä viha ei ole vielä teko. Eikä siksi tarpeeksi vakava. Tähän kielen hillitsemisen vaikeuteen täytyy liittyä Jaakobin kirjeen mukainen Karman laki. Elämän pyörä on tulessa hänellä, joka pilkkaa. II Sam. 2:26 "Abner huusi Joabille: "Pitääkö miekan riehua ikuisesti? Etkö käsitä, että se tietää katkeraa loppua . . ." Katkeruus on ominaista jokaiselle pilkkaajalle. Eikö se merkitse, että he ovat joskus antaneet miekkansa riehua ja ovat päätyneet katkeraan loppuun. Iankaikkisen elämän mahdollisuuden menettämiseen.
Koraanin lainaukset: Aro, Salonen, Tallqvist käännös vuodelta 1957. Jos olet herjaaja ja pilkkaaja niin Allah on Armelias armahtaja Koraanin mukaan ja suura 24 on ainoa valon pilkahdus ja anteeksiannon tarjoaja pilkkajille. Jeesus ja Pyhä Raamattu ei tarjoa mitään armoa heille tai pakotietä. Pyhässä Raamatussa kuitenkin vakuutetaan, että aina on joku pakotie. Mutta ehkä tässä tapauksessa ainoa pakotie on juuri Koraani. Onhan sekin Jumalan sanaa. Pyhän Hengen pilkka on vakavuudestaan huolimatta ehkä yleisin ja levinnein synti ainakin länsimaissa. Onko meillä enää mitään toivoa?
P.S. Jehovan todistajat opettavat käsittääkseni, että jällensyntyminen on mahdotonta. Eikä Koraanikaan sitä ehkä hyväksy. En tiedä. Totean vain, että se voi olla mahdotonta Euroopassa, joka on suurella todennäköisyydellä Danielin kirjassa mainittu 4. peto, joka syö koko maailman ja joutuu lopulta tuleen. Mutta se, että jokin on mahdotonta Euroopassa ei tarkoita, että se olisi mahdotonta kaikkialla maailmassa esim. Intiassa. En pidä vääränä opetusta, että jällensyntyminen on mahdotonta tai, että Karman lakia ei ole olemassa - Euroopassa. Mutta en myöskään pidä vääränä, että opetetaan jällensyntymisen olevan mahdollista ja Karman lain olevan todellinen - Intiassa. Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä Jaakobin kirjeen sanoille "Elämän pyörä". Sen käyttö viittaa selvästi Intiaan. Herran siunausta!


Takaisin sisällysluetteloon: Saarnat

Takaisin sivuston alkuun